[Multichannel17] Je merk als inspiratiebron

  • B2b
  • 4 apr 2017 @ 09:56
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementCongres

De Multichannel Conference op 19 en 20 april is hét (gratis) kennisevent voor professionals in e-commerce, marketing en klantcontact die volledig geïnformeerd willen worden over trends en ontwikkelingen in hun vakgebied. In de aanloop naar het event bellen we een aantal sprekers. Vandaag Michel de Bruin & Dick de Zwart van B2B marketingbureau Admix die op donderdag 20 april een presentatie geven.

De Zwart en De Bruin gaan in op het thema thought leadership in B2B: je merk als informatie- en inspiratiebron. Meer bedrijven dan ooit hebben de ambitie ‘thought leader’ te worden in hun B2B-markt. Maar hoe word je als merk een informatie- en inspiratiebron?

Hoe word je een autoriteit in B2B?

‘Hoe vernieuwend is hetgeen je als bedrijf te vertellen hebt? Veel verhalen zijn 13-in-een-dozijn. Zeker nu de berg aan content steeds groter wordt. Thought leadership begint bij écht onderscheidend vermogen en een afwijkende visie als merk. Pas als dat er is, kun je dat bijzondere karakter met content uitdragen.’

Is dit een trend? Bestaan er al merken met die status?

‘Heel veel bedrijven willen ‘thought leader’ worden in hun markt. Dit is een trend sinds bedrijven online en op social kanalen tot hun beschikking hebben om kennis te delen.’

De grens tussen B2C en B2B is niet meer zo rigoureus. Is bovenstaande ook een gevolg daarvan?

‘Ik denk dat de hang naar thought leadership met name een gevolg is van het feit dat elk bedrijf en ieder persoon online en via social zijn kennis kan delen en de rol van ‘uitgever’ kan invullen.’ 

Wat is naast leadership een andere grote uitdaging voor B2B marketing?

‘Om in markten met steeds meer aanbieders en steeds meer communicatie boven het maaiveld uit te (blijven) steken. Dat vraagt veel meer dan content marketing.  Dat heeft onder meer ook gevolgen voor het aantrekken van geïnspireerde medewerkers. Voor veel bedrijven is dat een groot probleem.’

Wat zijn 2 belangrijke motivaties om jullie presentatie te horen?

‘Ten eerste: staar je als marketeer niet blind op uitsluitend technologie. Krijg inzicht in de big picture. En ten tweede: Leer hoe je content voor je doelgroepen veel waardevoller maakt en daarmee de succeskans vergroot.’ 

Voor meer info en aanmeldingen: http://multichannelconference.nl

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken